Monday, May 31, 2010

Sekali lafaz... Macha sah sebagai suami Nana.

Dari kiri: Zahir, gua (pengapit), Macha (pengantin)


"Mane tok kadi ni.... Buat aku cuak je. Nak bagi aku kawen ke tak ni... Hish!" Macha resah menanti. Embun jantan mula mengalir dari dahi gugur ke jambang.
.
"Lek la cha, tak kan snap pulak. Zahir, tok kadi nye mane?" Gua panggil Zahir sambil tepuk-tepuk belakang Macha.
.
"Aku rase dia gi main takraw la ngan bilal." Zahir...
.




Fakta:

  • Gambar yang gegar ini dirakam oleh Aieda, bini Zahir. Anak dia tergolek lalu meraung kerana maknye sibuk tangkap gambar kami. Kami gelak kuat gile selepas gambar ini dirakam tanpa menghiraukan hadirin dan hadirat.
  • Tok kadi lewat 1 jam setengah dari jadual. Macam artis melayu.
  • Sekali lafaz... Macha sah sebagai suami Nana.
  • Selamat pengatin baru korang!


Sepanjang hidup gua, ni dah masuk 6 kali gua jadi pengapit. Orang kate hilang serinya nanti bila gua kawin. Betul ke?



10 comments:

Nerzhul said...

serius benor muke pengantin. marah tok kadi lambat ke atau tak tahan sebab pakai spender tebalik? kakakaakah

Im Single said...

nerzhul, agaknye kurang selesa kwn tu. hahaha...

h a n i e said...

hahaha....wa nk tunggu time lu plk nt..
ntah ape plk yg dipakai terbaliknye..

hahha~

Zie said...

tahniah kat macha..

oit,tuan umah bile lagik?

ezam said...

oooooo ni lah yg pakei speter terbalik nieh....



kongrets!!!!

Im Single said...

hanie, semua tak terbalik. itu gua leh kompom. haha!
zie, tuan rumah tahun depan. insyaallah..
ezam, gua standby nak kena belasah ngn dia ni. mau mengamuk dia kalu dapat tau gua buat bahan blog. haha!

nurul nadia said...

eh..lu dah kurus..

Im Single said...

nurul, gua dah kurus? cermin mata lu nipis sgt ni...

emy@aldyst said...

makin berseri kot ekeke

emezul said...

aah la nad..aka nurul..
mmg die makin kurus lo..
haha
diet kot.. hohoho