Wednesday, May 12, 2010

Tandas dan hantu kong-kong

1987...
.
Lumrah kanak-kanak, tandas bagi mereka adalah tempat yang paling menakutkan.
.
Gua masih ingat amaran mak setiap kali gua ngan abalong gua masuk rumah lewat maghrib. Mak selalu kate kalu mandi lambat nanti hantu kong-kong makan. Hantu kong-kong suka makan budak-budak nakal.
.
Di taman asuhan kanak-kanak Islam, kami diberitahu agar menjaga kebersihan diri. Lepas buang air, kena bersihkan diri betul-betul. Tandas tempat syaitan. Kalau kita tak bersih, syaitan suka dekat.
.
Kedua-dua teori menguatkan ketakutan gua pada tandas. Sifir ini gua pakai masa gua kecik-kecik.
.
Syaitan = hantu = hantu kong-kong
Tandas = tempat syaitan = tempat hantu kong-kong
.
Sebab itulah setiap kali gua buang hajat dalam tandas, mata gua akan melilau melihat kiri dan kanan, atas dan bawah. Kadang-kadang, kaki gua pun dah stanby pada posisi on your mark get set go.
.
Tu dulu... Sekarang tandas duduk. Rasa macam atas seat kapal terbang pun ade...
.
"saya tak boleh melihat anal saya". saiful bukhari.
.

9 comments:

achik ezam said...

hahahhahaha tetiber saiful bahari enterfrem.....

cik osh said...

ada plak muncul si sepol tu tetiba. wakakaka! pelakon tambahan ke bro?

fika79 said...

tu tak campur hantu kat sekolah lagik..tanak citer ke mel??

hanie said...

skrg org lebih hantu dr hantu..caner?

:P

Im Single said...

ezam, current issue kena masuk bro.
rosemyn, gua tak kenal dia. saje je. ehehe..
fika79, ok kak nat. akan masuk dalam edisi akan datang.

Im Single said...

hanie, jadi org ni boring agaknye. tu ramai yg nak jadi hantu.

Che Hassan said...

kalo org jadi hantu, hantu jd ape?

emezul said...

ai..sempat g de ikln saiful tuh..wahaha

Im Single said...

crsang, hantu akan menjadi rxz kler biru.
emezul, iklan tak berbayar ok.