Saturday, May 1, 2010

Panggilan kecemasan


Isk... Biar betul! Rendah giler!

Tet.. Tot.. Tet..

Truuuut... Truuuuut....

"Hello, panggilan kecemasan" suara dalam tepon.

"Erk.. Hello?" Gua.

"Ye encik, ini unit panggilan kecemasan. Boleh saya bantu?" Suara dalam tepon.

"Erk.. Ye.. Name saya Shamil." Gua.

"Ye encik Shamil, boleh saya bantu?" Suara dalam tepon.

"Mcm ni encik.. Saya tengah driving kat Jalan Genting Klang. Tiba2 saya perasaan ade kapal terbang penumpang atas kepala saya, mungkin Malaysia Airlines, terbang terlalu rendah kat kawasan ni. Ni masih lagi berlegar2 kat kawasan ni. Maksud saya sangat rendah, rendah gile." Gua.

"Kawasan Setapak ke encik?" Suara dalam tepon.

"Ye saya. Ni bukan layang2 tau cik. Layang2 orang main kat Kepong." Gua.

"Saya faham encik. Terima kasih encik atas panggilan ni. Kami sudah menerima beberapa panggilan. Kami juga telah melaporkan perkara ini kepada pihak yang berkenaan. Kami sedia maklum dan perkara ni sedang disiasat." Suara dalam tepon.

"Oh, ye ke. Ok2. KLCC tak jauh dari sini. Kawan saya tengah wat Console Petronas kat atas tu." Gua.

"Saya faham encik." Suara dalam henpon.

"Encik!" Gua.

"Ye?" Suara dalam henpon.

"Kat sini leh check saman tak?" Gua

Tut.. tut.. tut..

14 comments:

Unknown said...

biar betul..gua keje arini kat klcc

Im Single said...

baik lu chow cepat bro.. gi sogo ke. tgh sale tu.

ardzmarn said...

bak kata pepatah sambil menyelam minum air..

Unknown said...

aku suke part yg "kawan2 saya tgh wat consol kat klcc.." nate mu syamil

Mimie.Candy Cane said...

ayat lu yang last buat wa rasa nak lempang muke wa sendiri..hahaha..

"Pesawat penumpang itu membawa sekumpulan anak yatim melakukan lawatan meninjau bandaraya Kuala Lumpur dari udara"

boleh jenguk kt sini http://ondscene.blogspot.com/2010/05/pesawat-penumpang-mas-terbang-rendah-di.html

achik ezam said...

lu mmg suke call helpline kan!!!

Im Single said...

adzman, kedai abe teh o ais baru rm1.20. tak yah la menyelam.
zaidzali, arip tgh wat consol doh. haha..
mimie, betul ke diorg bawak pesawat. ape gile terbang rendah kat situ. langgar ampai jiran, naye...

ZieSakura said...
This comment has been removed by the author.
ZieSakura said...

anda sgt prihatin..kipidap

haha

Im Single said...

ezam, tu panggilan penting tu.
zie, am kiping dis ap!

Unknown said...

intro ok dah..ending hampeh...

hanie said...

lu suke buat ending gaya gitu kan...

Im Single said...

ok2.. gua ngaku soalan last tu gua tipu. hehe...

emezul said...

aku penah nek kpl trbg airline..dowang pon nk lending rendah je..siap leh npk owang lari2 kat bawah..aku sendiri yg tkot die nk lending mek gap rndah gile..expet abis pilot tuh..