Thursday, May 6, 2010

Lelaki dan stokin


Stokin orang lelaki biasa nye plain. Warna pilihan lazim nye yang gelap2 belaka. Mudah nak digayakan dengan warna kasut.
.
Ade yang suka nipis, ade yang suka tebal. Ikut jenis kaki dan keselesaan si pemakai. Ade yang beli jenama Man U, last2 letak jugak kat kaki wat tutup cagu.
.
Bilangan pasang stokin yang dimiliki juga berbeza. Kalu yang betul2 menjaga kaki, satu hari satu pasang. Tak mau kaki berbau. Kalu yang jenis hati kering, satu pasang seminggu juga sudah memadai. Tak kisah kaki berbau, yang penting jimat mase nk laundry nanti.
.
Orang lelaki tak kisah kalu pakai stokin lame yang dah lusuh. Ade yang lebih suka macam tu. Alasan kaki sudah mesra dengan fabrik itu. Mcm bantal busuk, stokin juga ade stokin busuk. Stokin busuk mudah dijumpai dalam kasut sukan orang lelaki. Lagi2 yang suka main bola padang, dengan lumpur2 sekali dia simpan dalam kasut bola.
.
Stokin berlobang adalah perkara biasa pada lelaki. Stokin jenis ini tidak semestinya busuk. Stokin mereka memang sentiasa dibasuh. Tapi kerana cara hidup yang lasak, atau pemakaian yang melebihi jam norma, stokin boleh berlubang.
.
Gua bercerita tentang stokin pada hari ini, kerana gua tak jumpe stokin faveret gua tadi pagi. Jadi gua terpaksa pakai stokin berlobang. Stokin ini wangi, cuma berlobang. Ibu jari gua sedang terkelepet menggaru2 dalam kasut.
.


>
Tak selesa......

5 comments:

ezam said...

dah lama tak pegi keje pakai kasut....pakai stokin kolo tetiber ekon makin lama makin kuat....tapi pakai selipar...

dh macam org beranak....

Kamil Rafi said...

stokin aku arini pn berlubang..siot tul, ingat da buang suma yg berlubang..

emezul said...

ala..
laki2 mmg simple je..
xde la cewet cm pompn..hehehe

Im Single said...

ezam, gua rase lu mcm orang berak. haha...
kamil, tak kan stokin je berlobang kot. hahaha...
emezul, pmpuan mmg cerewet. cerewet itu cermat dan teliti.

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

nape tak salotep je bahagian terkoyak tu? takde la terkelepet ibu jari.hehehehe

biar stokin berlubang, jangan stokin berbau.


bukan ejaan BM, stoking eh?