Saturday, May 15, 2010

Curi kabel...

"Ni name dia Masjid Wilayah Persekutuan. Cantik tak? Senibina dia ade pengaruh Masjid Biru di Turki." Gua explain kat awek gua mase kami sedang dalam perjalanan ke Mount Kiara.
.
"Nanti kalu ade peluang I bawa you masuk kat dalam masjid ni ye sayang. Senihiasan dalaman dia cantik tau. Ade pengaruh ukiran kayu Melayu.."
.
"Sayang?" Tiba-tiba awek gua potong perbualan.
.
"Ye...?"
.
"Orang tu curi kabel eh?"
.
"Mane?"
.
"Tu... ye la sayang. Cepat-cepat tengok sayang."
.
"Ye lah. Cis, kurang ajar. Kejap eh..."
.
Tet... Tot.. Tet..
.
Truuuuuut....
.
"Hello encik, name saya Shamil. Yang call hari tu.."
.
"Ala.. yang call pasal kapalterbang haritu."
.
"Macam ni encik. Saya sedang memandu di sepanjang Jalan Ibadah, depan Masjid Wilayah. Tiba-tiba saya nampak dua orang lelaki sedang curi kabel. Mereka masih di sini encik."
.
"Ye saya."
.
"Ahmad Shamil....... Ye saya."
.
"Baik.... Ye saya... Dalam dua orang.."
.
"Baik.. Cepat sikit tau... Baik... Sama-sama."

Klick...
.
"Sayang....?"
.
"Ye...?"
.
"You memang suka telefon polis eh?"

10 comments:

achik ezam said...

hahahahhahahaa.....



ini mamat bukan setakat suka call polis....mana2 call centre yg free mesti dia terjah punyerrr!!!!!

hanie said...

apsal lu tak mintak jd polis jek dulu?

hahahaha..

Im Single said...

ezam.. mbr gua suka call Mcd.
hanie, kalu mintak jadi polis nnt gua kena call no sendiri ke.?

Che Hassan said...

gua rasa lu tak penah jd mat rempit dedulu

ardzmarn said...

lu dah join rakancop belum?

Im Single said...

crsang, gua rempit dalam uni je dulu. yg cilok lu mase nk gi kubor tu gua la.
adzman, gua igt nk join "saeng polis" la. ok?

Fikri Misti said...

Dulu soh masuk kadet polis, kau xnak. Skrg sibuk-sibuk nak call polis plak...

Anyway, kem slm awek sayang-sayang kau tu.

Hahaha

Nerzhul said...

bagus bagus. seorang rakyat yang perihatin. hahahaha

Im Single said...

win, gua dulu kadet bomba.
nerzhul, tanggungjawab kite bersama.

fika79 said...

mel, akak gelak guling2 baca entry ni...siyes...lawak