Tuesday, July 6, 2010

"Eh, tak kawen lagi ke ko?"

Baru selesai sesi temuduga di sebuah bank di ibu kota (asyik temuduga je...). Gua yang suka lapar di petang hari memandu ke gerai akak nasi lemak fullamak (cara tak nama gerai dia?).

Sampai di depan gerai... Gua parkingkan si dugong di depan peti pos laju. Sebaik keluar dari kereta, gua mengangkat tangan ke akak gerai nasi lemak fullamak.

Sampai di gerai... Empat jenis kueh pelbagai warna gua pilih, gua isi atas piring plastic warna biru.

"Lame betul tak nampak.. Ko dari mane ni dik? Awal balik hari ni?" Akak gerai nasi lemak fullamak menyapa.

"Temuduga kak.." Mulut gua sibuk mengunyah kueh karipap panas.

"Eh, tak kawen lagi ke ko?" Akak tu bertanya, tangan sibuk menggoreng getok ubi.

"Belum... Ape kena mengena ngan kawen pulak. Saya pergi temuduga la kak." Selesai menjawab gua menyedut kopi o ais.. Sluuuuurp....

"Ohh.. Akak dengar Temujodoh tadi..."



Puuuuuuurrrggh........


Gua tersembur.

10 comments:

Fikri Misti said...

FIRST!

ZieSakura said...

temuduga = temujodoh

eh,dekat ke pronunciation die?

Unknown said...

hahahaha...temujodoh yang kedua plak la...

nerdy nadea said...

hahahaha..temujodoh plak akak nasi lemak fullamak nih...hehehe..x bely brenti gelak plak..

Im Single said...

fikri, ye anda first. haha..
zie, jauh kot.
naddy, sekali sudah.. haha...
nadia, sound trabel...

azrie hafiz said...

Kalau senarai interview boleh masuk resume, kompem penemuduga terflabbergasted. Siyut tak ajak wa skali haha.

ardzmarn said...

dressing pegi temuduga macam dressing pegi dating.. tu la pasal.. hahhaha


.

Im Single said...

azrie, dgr cite lu pun rajin interview la ni.. haha..
adzman, hurm... logic akal lu tak terduga. ade btulnye. kah3x

emezul said...

haha.. mak cik tu cam aku.. bukan sound trabel.. cakap slow la tu.. xjelas

Im Single said...

emezul, la.. salah gua pulak ke. haha..