Monday, June 21, 2010

Kalau driver perempuan

7.45 pagi...

Masih dalam simpang VWM, sekonyong-konyong datang muncul sebuah bas sekolah warna kuning. Haish, bus sekolah lagi. Kenderaan kami bersemuka, eye-to-eye contact... Berhenti. Siapa mahu jalan dulu? Jalan sempit.

Gua yang berbudi bahasa akhirnya merapatkan kereta ke kiri dan berhenti seketika, gua beri laluan.

Bas sekolah tadi maju ke hadapan, melepasi kereta jiran-jiran. Sampai depan gua, driver angkat tangan tanda terima kasih.

Inilah budi bahasa...... Kalau driver perempuan, takdenya nak angkat tangan. Kalu kita angkat tangan, dia ingat kita nak ngorat. Hek eleh..... Ape-ape je korang ni..

8 comments:

F A R Y N said...

heh,ada plak mcm tu..
sure kau jumpa pompuan spesies tak laku tu...hahahaa

Im Single said...

faryn, yang penting jgn langgar keta gua. haha...

Mizz_NuHa said...

bukan takut laki ngorat..tapi takut dikata gatal..ahaks

Sellynna said...

bukan tanak angkat tangan..

takut stereng tepusing.. tak biasa kontrol stereng sbelah tangan nih!

Im Single said...

mizz nuha, bukanlah kena bayar pun angkat tangan. ganti ucapan terima kasih.
sellyna, lu mesti tak pernah bawak beskal lepas tgn. tak hardcore langsung.

h a n i e said...

oit..tak semua la pompuan gitu gaya..
kalo wa..siap angkat tgn smbil senyum manis2 lagi..


:P

ptos said...

gua rasa sbb lu ade tampal sticker i'm not single..
p/s:kaum hawa perlu disayangi..ahaks

Im Single said...

hanie, pakcik2 suka tu. jaga2.. haha..
ptoz, gua nak tampal sticker "my fren is single"