Wednesday, June 23, 2010

Encik hanya perlu menjawab "Ya" atau "Tidak"

Gua terima panggilan dari Kementerian apekebendantah masa lunch hour tadi. Panggilan ini bertujuan untuk membuat survey tentang penggunaan internet. Dia mintak izin dengan cara baik. Gua takde hal.

Gua paling suka dia kate perbualan akan dirakam. Gua rasa macam recording artis pun ade.

Tukang survey: Baiklah encik, saya cuba jalankan kaji selidik ini dalam masa kurang 5 minit. Encik hanya perlu menjawab "Ya" atau "Tidak" untuk setiap soalan. Encik faham?

Gua: Ya!

Tukang survey: Adakah encik menggunakan PI Wimax di rumah untuk melayari internet?

Gua: Eh, mana awak tau?

Tukang survey: Ya atau Tidak?

Gua: Ya!............... Tapi macamne encik tau?

Tukang survey: Adakah Jumlah yang encik perlu bayar untuk internet adalah dalam lingkungan RM50 - RM90?

Gua: Kawan saya yang bayar. Diorang tong-tong bayar internet. Saya dah bayar Astro.

Tukang survey: Adakah encik selesa sekiranya pakej internet yang encik langgani memerlukan perjanjian kontrak selama dua tahun?

Gua: Kawan saya ade komplen gak. Dia macam tak hepi je. Astro saya tu pun kena 2 tahun. Macam leceh je..

Tukang survey: Maksudnye Ya atau Tidak?

Gua: Tidak la..

Tukang survey: Encik hanya perlu menjawab "Ya" atau "Tidak" untuk setiap soalan. Encik faham?

Gua: Ya!...... Relaks la encik, tak kan marah kot.....

12 comments:

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

lu memang tak paham bahasa kan?

Im Single said...

naddy, Ya... lu pun macam marah gua je.

ptos said...

gua baca pun rasa nak marah, ya ke tidak gua nie?

h a n i e said...

kalo wa.."suke ati la nk jawap mcm mana pun"

itu kalo wa lah..

hahahaha

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

dia nak settlekan soalan dalam masa kurang 5 minit..

kalau setiap soalan lu ajak sembang cam tu mau setengah jam pun tak abis.. hahahaha...


.

Im Single said...

ptos, tak kan la lu marah gua.
hanie, haha.. sape suruh call ye tak.
adzman, dia silap orang. kah3x..

ezam said...

hahahhaah......lu jahat!!!!


p.s;entry lu banyak kena mengena dengan telepon maupon helpline kan...

fika79 said...

mel, ko dapat BM baper masa SPM ni??tak faham soalan pulak budak nih..

Im Single said...

ezam, jgn main2 ngn telepon. makanan gua tu.
kak nat, saje ngade2.. hahaha....

aripsamat.... said...

hahahah...mmg susahkan...ye ke tak?

Alcapone said...

Nasib baik bkn gua yg survey. Kalo tak skang lu dah arwah. Haha

Im Single said...

arip, lu survey gua gak ke?
alcapone, jgn garang sgt bai...