Wednesday, November 12, 2008

Dinihari KLCC

Aku perlu menghantar Lyd pulang sebelum hari semakin lewat. Tapi dia teringin melihat keindahan KLCC di waktu malam. Tidak menjadi masalah, kerna aku pun tak pernah jemu menatap kemegahan bangunan ciptaan manusia ini. Bila dilimpahkan cahaya lampu sorot, cantik nya luar biasa. Lyd pun jarang ke KL di waktu malam.

Kami berjalan bersiar2 di halaman KLCC. Kelibat mereka yang bergambar kenangan di sisi KLCC menarik perhatian kami. Aku pun turut merakamkan gambar Lyd untuk dia jadi kan kenangan. Dia nampak seronok.

Sesudah bergambar, kami ingin beredar pulang. Lyd pun nampak sudah penat mendongak melihat KLCC. Kami mengatur langkah ke kereta. Dari kejauhan kelihatan dua lelaki berpakaian hitam berjalan bertentangan kami. Aku biarkan, warga kota biasa kot… Kami berselisih dan mereka berlalu.

Tapi aku rasa curiga. Selang lima langkah, mata hati ku berkata ada sesuatu yang tak kena. Aku cuba mencuri pandang ke belakang, mereka kini mengekori kami dari belakang! SHIT!

“Lyd, u jaga handbag you.I rasa ade orang follow kita” Lyd tersentap, dan air mukanya berubah, cepat2 mengalihkan beg tangannya ke sisi aku.

Kami meneruskan perjalanan, gerak kaki masih tenang. Dari bayangan di depan ku, aku dapat merasakan mereka semakin hampir. SHIT! Tak boleh jadi ni, berani sungguh. Aku berhenti dan menoleh ke belakang. Spontan tangan aku menggenggam, mata aku menjeling tajam ke arah mereka. Mereka terdiam… dan tiba2 tunduk ke bawah. Spontan langkah mereka dibuang ke kiri, terus menghala entah ke mana. Yang penting bukan lagi mengekori kami… Terus berlalu… Eh… Macam tu je…

Tanpa membuang masa kami terus menuju ke kereta. Fuh~ Lega… Tiba2 lengan terasa ketat. Aku tak perasan sejak bila tangan Lyd berpaut erat pada lengan ku. Yang penting kami selamat…

4 comments:

azrie hafiz said...

Weh, penat kitorang berlakon ramai2nih kt klcc..buat2 cam nak ragut handbeg minah tuh..bayar lah..(Danail, Paiseh)

paiseh said...

bayar...!! bayar..!!
kalu x.. calar vios kamu..

faizalnayan said...

Tangan berpaut erat jer ker..ader lagi yang berpaut tak selepas itu? hahahaha cool!!!

paiseh said...

ding dong..!
u got tagged..!!