Sunday, November 30, 2008

"Boss, lu org saya tengok sumua banyak hensem..."

Mapley menghantar pesanan. The O ais, mango juice, teh tarik dan teh halia diletak di atas meja.

Single: The halia siapa punya Mapley?
Mapley: Tadi abg ada order satu teh halia apa…
Single: Mana ade, kan order 2 teh tarik tadi. You dah counter check kan. (Asun, Macha dan Cahaya menyokong pendapat aku. Mapley terdiam…)

Mapley: Ala abang, itu teh halia dalam sikit juga halia. Rase ada sikit juga sama. Boleh la bang.
Single: Eh, mana boleh. Saya tak suka teh halia la.
Mapley: Boleh la bang…
Single: Mane boleh, you sudah salah order. Sape mau minum?
Mapley: Ini abang boleh minum juga… (menuding pada Cahaya)
Cahaya: Eh, aku pulak. Saya allergic halia…

Akhirnya Mapley berlalu dengan wajah takut dimarah boss. Kami yang blur gelak tak kasi peluang… Perut dialas, perjalanan diteruskan.

Di legaran Starhill, kami merayau2 mencari pasal. Pasal sudah dicari…

Kelibat Micheal terbatuk2 mencuri perhatian. Micheal tersenyum ke arah kami, dan jalan menghampiri kami. Kami yang mesra dan cool xde problem.

“Boss, lu org saya tengok sumua banyak hensem. Bila2 pun boleh dapat girlfren cantik. Jangan takut. Uhuk2…” Kami ketawa, mengangguk mengiakan segala pujian. Berbual kosong… Penat bicara topic tentang “kita bumiputera”, Micheal mengubah issue tilikan tapak tangan.

Tangan aku dicapai dan dibelek penuh mistik…
“Boss, u umur sekarang sampai nnt tua, line clear. Sakit tiada don’t worry. Duit u banyak, pandai cari tapi suka spending. Tak pandai simpan. Erm.. (belek tangan aku) Kawin u isteri dua. Anak tiga… Bahgia.” Haha.. wat eva la Micheal.

Tangan Asun, Cahaya dan Macha pun dibelek2. Penuh emosi dan fantasi dia menceritakan apa yang dapat dibaca dari setiap garis2 tapak jari. Kami ketawa berdekah2, mengutuk satu sama lain. Orang ramai mula mengerumuni, kami seperti selebriti. Tak segan, muka bangga.

Embun mula turun, kami beransur mencari seteguk minuman membasahkan tekak. Mencari Mamak terdekat. Uuuh~ Ada gadis cantik di Mamak itu. Awek tadi la... Erm... Boleh jadi teman berbual.. Pantas~

Embun hampir berhenti. Beransur pulang, solat subuh dan tidur lena diulit mimpi indah. Deretan empat puaka tidur di ruang tamu, dengkuran silih berganti...

No comments: