Thursday, November 27, 2008

Bila aku terpandang, mereka tersipu...

Pertama kali menggunakan LRT sejak Stesen Masjid Jamek di upgrade. Lame tak guna escalator dia yang tinggi dah jauh lagi bersilang kanan naik kiri turun ni. Berjalan perlahan, membunuh masa.

Kaki menjejak escalator, kiri turun… Mata memerhati deretan manusia di sebelah escalator kanan naik. Ramainye orang dan gadis2 orang.

Uiks… Mata terpaku pada seorang gadis cina yang sangat cantik. Wajah letih pulang dari kerja, bibir masih cantik, nmpak basah dan segar merah bibir itu. Dia terpandang aku, aku terus usha… Fuh~ memang cantik… dan berlalu dia dibawa ke atas oleh escalator kanan naik. Malas nk telengkan leher, nnt sakit.

Ops.. Baru aku sedar, rupa nya ade dua pasang mata memerhati aku dari tadi. Bila aku terpandang, mereka tersipu... mereka bergelak kecil cuba bergaya comel. Aku terus pandang ke hadapan. Tak cantik~

No comments: