Thursday, November 27, 2008

"Bukan ape wei… Ni pasal keta kau..."

Pada tengahari yang suam2…

Lokasi: JB
Bunyi latar: Engine bus
Anggaran masa: Sebelum bus bergerak
Input: HP berbunyi. Name Azrie Prosper terpampang. Truuut.. Truuut… Truuut…

“Hello, Samel speaking. Can I help you?”
“Hello Mel, lu katne”
“Hello bro… gua dalam bus ni. Kat Jb lagi.. ape cer”
“Ohh… dah nk balik kl la ni. Ok la… Erm… Takpe la, kat kl aku cerita”
“Haah, petang sikit gua smpai la. Lor.. cite je la… Alang2 menyeluk seluar…”
“Erm… cmne nk ckap ek… Nnt la aku cite. Tapi ko kena byk bersabar la weh…”
“Eh… apesal wei? Rumah kena pecah ke?!”
“Bukan rumah.. Ala… tak sampai hati la nk ckap. Ko cakap ngn Chezzo la..”

Suara bertukar. Bau saloon, tapi tak patah…

“Hello Mel, Chezzo ni..”
“Hello, ha Chezzo. Ape cer ni? Suspen je dengar? Cite la kat aku…”
“Bukan ape wei… Ni pasal keta kau. Kau parking keta katne aritu..?”
“HAA…! Apasal wei keta aku? Hilang ke? Bbbbe.. Bile ko perasan?”
“Bukan hilang la, banyak daun atas keta ko. Nampak mcm dah lame tak guna.. Hehe…”

Paru2 aku berair… terharu…

No comments: