Sunday, November 16, 2008

Ceria kan Isnin ANda

Aku baru bangkit dari tido (yang sengaja aku lajak kan ke jam 11.30 pg isnin) tika terdengar suara Azrie Prosper sayup. Aku masih mamai...
"Sudah lah wei, apa nak di tipu diri sendiri tu. Lama mana sangat ko boleh tido Mel? Gedebe...."
"Erm.... Jam berapa skang?"
"Dah 11.30 dah. Ko apsal tak keja pulak arini?"
Eh, aku tak kerja? Hehe... Ya, hari ini aku ambil keputusan untuk tidak bekerja. Aku malas campur protes dgn apa yang sedang aku lalui dalam hidup aku. Minggu lepas aku kerja hingga lewat pagi, hampir setiap hari. Sabtu lagi aku berkerja smpai dinihari. Ahad pun aku megkerja kan diri sampai hampir tak sedar diri. Bila aku nk renggang kan urat belikat rehat kan diri?
Jam 8.30 tadi bangkit, terus mencapai telefon bimbit yang bersembunyi. Suara Hasrat Tokan yang bergayut dengan Mdm Nik agak menggangu konsentrasi aku. Ceh... mndayu suara dia dengan mdm NIk. Biarkanlah... Jari aku mendail... 03-7495 8xxxx. Trut... Trut...
"Hello, can i speak to Stella please..." menunggu sejenak...
"Hi Stella, Shamil here. Yup, Amat Samel.... Im taking an MC today ya. Not EL, MC.. Alrite, thanks. Btw, can you tell PSC bout this. Shes my current manager. Thanks alot Stella... Bye!" Click!
Settle! Lega gile rasa nya... Aku smbung tdo, hingga lah mimpi "kerja" ku di ganggu Azrie Prosper. Thanks Bro! Erm.. nk buat apa hari nih eh? Fikirkan nnti, yang pasti kepala ku agak ringan hari nih...

No comments: