Tuesday, April 27, 2010

Pakej ke alam barzakh

Semalam gua rajin. Habis satu tingkat bawah gua kemas (kecuali tandas bawah, gua saje nak kekalkan keasliannye). Lantai rumah jadi berkilat sampai segan nak pakai kalin pelikat dalam rumah. Semua pinggan mangkuk gua cuci, tapi gua susun ala2 kadar je. Dah macam Jengga gua tgk.

Mata gua tiba2 terkalih pada satu object yang sudah lama tak digunakan. Tak perlu lagi. Makhluk2 tu dah tak berani nak bertandang kat rumah gua lagi. Ini semua gara2 pakej hukuman yang dak2 rumah gua perkenalkan.


1. Rebus air, jirus.

2. Isi air penuh dalam baldi, rendam.

3. Jirus minyak tanah, bakar.

4. Letak atas dapur, petik api, bakar.

5. Kepit tepi tong gas, rempuh.

6. Isi air dalam kuali, rebus.


Jangan main2 dekat rumah kami, gi main kat umah jiran lain.

Tapi bile pikir2 balik, insaf jugak. Apsal la dulu kitorg kejam sgt.

16 comments:

ezam said...

apakah menatang tersebut...

kompius dong!!!

h a n i e said...

kejam mcm firaun la korang ni..
hahahaha..

korang bunuh tikus kan??

Mimie.Candy Cane said...

jgn kate makhluk tu,aku yang dengar ni pun seram abes bulu kaki..

gile kejam lu rupanya..

hanie :lu leh praktikkan cara ni utk halau kumbang n riang² kt umah lu tu..takde la mnjerit lg time ym ngan wa nti.hahaha

tasekM said...

tikus tu akan menjadi hantu ok...



.

Im Single said...

ezam, tu dak2 pmpuan pu tau. gua tak nak sebut.
hanie, bukan gua, paiseh.
mimie, lu ade bulu kaki?
tasikM, pocong tikus. tikus penanggal. tikus raya. tikus stokin. tikus susu.

mugiwara said...

tak ke kotor kalo letak atas dapur, dalam kuali?

hati hati. nanti kena chikugunya~

azrie hafiz said...

astaghfirullah.


Membunuh binatang dengan cara membakarnya sama ada yang boleh dimakan atau tidak adalah dilarang dan berdosa besar. ‘Abdullah bin Mas’ud Radhiallahu ‘anhu meriwayatkan dengan berkata:

Maksudnya:
“Dan Baginda melihat sarang semut yang telah kami bakar. Maka Baginda bersabda: “Siapa membakar ini?” Kami menjawab: “Kami.” Baginda bersabda: “Sesungguhnya
tidak seharusnya diazab dengan api melainkan oleh Tuhan Pemilik api itu (iaitu Allah Subhanahu wa Ta‘ala).”

(Hadits riwayat Abu Daud)

Insaflah.

Zie said...

bakar jirus air panas sume ade..waaaaaaa

(o_0)

syezy said...

kejam shamil!!

Rozita said...

huh..kejam sungguh. jemur kan aje tengah panas..

shera said...

kenapa aku x faham ek?

Im Single said...

mugi, lapan hari kami menstrilkan kuali. raya tahun lepas siap wat dodol
azrie, amboi2... wat gaya tak bersalah nampak. hahaha...
zie, kalah pakej astro.. haha..

Im Single said...

syezy, bukan gua la. dak umah gua.
rozita, jemur? lepas kering lu nk lipat ke?
shera, jgn paham.

emezul said...

bapak aku dulu gune care 1 je.. mujarab yuh..hehe

Im Single said...

emezul, kite kena versatile.

kay karim said...

org tak rebus air lah syng..org jerang air!