Wednesday, April 21, 2010

Misteri Nusantara - edisi fresh

Mata gua celik tiba2. Terjaga dari tido. Gua masih terbaring di sofa ruang tamu. Jam berapa ni.. Macam ade suara yang cuba kejut gua tadi. Tapi tak pasti dari mane.
.
Tiba-tiba....
.
ZZzzzzzzzzzzzzuuuuus! Bulu roma gua meremang dari ubun2 kepala ke hujung kaki.
.
Ya Allah.. Kenapa ni..
.
Gua cuba2 tidak melihat kanan dan kiri walaupun hati memberontak untuk mencari puncanye. Gua semacam dapat membaca kenapa. Hati gua terlalu berdebar, degupan jantung terlalu kencang. Anak mata gua semacam ingin mencari sesuatu. Gua pandang....
.
Ya Allah..
.
Gua lekas2 palingkan anak mata ke lantai.
Siapa tu...? Dalam ketakutan gua cuba kerling untuk mendapat kepastian.
.
Ya Allah..
.
Gua meronta2 minta otot2 badan gua dilepaskan. Gua meraung dengan ayat2 suci. Gua berzikir, bertakbir. Tangan gua hayunkan, kaki ditendang ke hadapan. Hakikatnye, gua masih terbaring pada posisi yang sama. Cemas... Berdebar.... Tapi gua teruskan meronta. Laungan masih kuat, tapi mulut masih terkatup rapat.
.
Allahhuakbar!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nafas turun naik. Gua lihat tangan.. Gua lihat kaki.. Gua kembali menguasai anggota tubuh ni. Lesu.... Lega....
.
Gua lihat kehadapan. Dia sudah tiada.
.
Gua lihat jam. 4pagi.......
.
Astaghfirullah...... Siapa tu....

10 comments:

hanie said...

br td sekuriti tunjuk gmbr "makhluk" ituuu..yg dicaptured kat blkg hall badminton..

rupenye time kitaorg main..ade pulak yg teman..

adehhh..

Unknown said...

'mereka memang ada..'

aku penah kena cam kau..

achik ezam said...

biasalah tu di tindih....

Im Single said...

xnak komen. sok pagi tunggu siang baru komen. =)

hanie said...

samel..ade gambor best utk lu kat blog..g la tengok..

hahahahaha :P

Im Single said...

ezam, ditindih tu selalu kena. tapi kena tenung macam aritu, gua tak pernah kena bai...

Mimie.Candy Cane said...

wahhh...wa slalu gak kena tindih camni..tapi biasanya tak nampak benda tu..lu 'beruntung' bai..leh tengok mende tu..

emezul said...

kawan aq lg terok dulu..
die tido melentang..
pastu die terjage la n bile die bukk mate nmpak pocong depan mate die..kaki pocong tu kat kaki die..pastu poc tu diri bukan tegak,,tapi 45 drjah cam nak jtuh ats badan die..time tu aq xtido g..masih study..die lari kat aku n mintak tumpang tido atas katil aq..cet.. selamat aq xnampak pape..hoho.tapi tu silap die kot..die aritu dapat cincin pusaka dari boy die.. bile die bukak cincin tu da xkne kco g..

Im Single said...

mimie, dulu gua igt bnde2 macam ni ade scientific explanation.
emezul, 45darjah? gile gempak balancing pocong tu.

emezul said...

bukan tepat2 45 drjh..tp hampir2 kemuke mbe aq le.. peh peh..aq dengo je cm nk nges,,haha.. da xmoh cite..da malam..da la kat hostel ni tgal sowng2.. hehe sume da balik cuti..huhu