Friday, April 2, 2010

Bufday mak gua


Semalam ni tanggal 1 April 2010 (kalender yang ade main tanggal2 tu).

Umur mak genap 50 tahun semalam.

Tapi mak masih cantik mcm dulu, bibir tak pernah lekang dengan senyuman. Senyuman itu buatkan mak sentiasa nampak comel. Senyuman manis ini jugalah yang amil warisi, tapi senyuman mak tetap yang paling manis. Kurang kan manis dalam minuman ye mak. Tambah manis dalam senyuman takpe, kerana senyuman tidak bergantung pada subsidi kerajaan.

Mak,

Anak2 mak semua dah besar, makin dewasa. Tgk je lah perut dan pipi amil, makin naik. Bukti amil makin dewasa, layak kawen. Ni tgh dalam proses kempiskan balik nih. Kalu amil balik jb nnt, kite leh joging sama2 kat Hutan Bandar ke.. Kebun Bunga Istana ke... Lepas joging kite makan nasi lemak ye mak.


Mak,

Tahun ni amil hantar bunga je. Tadi dah call florist kat JB. Harap2 kejutan tahun ni menjadi. Kalu tak sampai, nnt amil bakar florist tu. Kalu sampai, amil belanja diorg roti bakar. Harap2 bunga tu cantik dan mak suka. Amil pilih warna pink, sempena warna kerusi plastic kat rumah amil. Pink untuk kerusi plastic memang tak cantik, tapi kalu jadi bunga cantik kot. Dia kate leh buat bunga besar sofa. Nanti dah dapat bunga sms amil ye mak.



Mak,

Terima kasih kerana besar kan amil dengan kasih sayang. Susah payah mak besar kan kami tak dapat kami balas dengan apa jua yang ada di dunia ni. All that I am, or hope to be, I owe to my angel mother, and she is you. Rasa macam baru malam tadi mak tido kan amil ngn kisah Sang Kelembai yang menegur penduduk kampung lalu mereka menjadi batu.


Puan Hjh. Fathiyah Bt Abu Kassim,

Selamat hari lahir yang ke 50, semoga hari2 mendatang akan lebih menceriakan dan membahagiakan kehidupan mu. Doa anak mak ini untuk kesejahteraan mak tak pernah putus selepas setiap solat.

"TQ...........................doakan mak sentiasa sihat....." (mak gua reply kat email opis gua)


15 comments:

Mimie.Candy Cane said...

wahhh....entry panjang dari lu..sangat rare.

and its truely touching..semoga mak lu sentiasa sihat n sejahtera dan anak mak lu {lu} sentiasa doakan kesejateraan mak lu..

wa harap boleh ajar mak wa ketuk2 keyboard lepas ni..boleh balas2 email..

ezam said...

so sweeeetttt!!!!

happy berthday makcik..muda setahun dari emak ku...

semoga panjang umur murah rejeki dilindungi Allah dan anak2 sentiasa meenjaga dan mendoakan yg baek2 untk mak ayahnya.....

ermmm ex uia??

h a n i e said...

semoga di panjangkan usia
diberi kesihatan sebaiknya untuk bonda lu..

jiwa halus jgk lu ye..hehehe..

norhaliana said...

happy birthday mak shamil..

Im Single said...

mimie, sekali sekala je pjg.
ezam, lu ex uia ke?
hanie, kulit gua jenis halus jugak.
yana, doakan mak gua sihat ye. gua syg mak gua bai.

shera said...

omg,

shamil is sooooooo mummmy's boy!
menakutkannnn ok!

Im Single said...

shera, lu takut xpe. yang penting mak gua happy.

Zie said...

wah,u ank yg baik!..

haha...

selamat hari lahir utk bonda u..

=)

. nurulhidayahbtjuhari . said...

Happy belated birthday anty :)

Im Single said...

zie, kite mesti jadi anak yang baik.
.nurul, tq on behalf! hehe..

pari pari syurga said...

sweeeeeeeeeeeeet...


nti gua bg alamat gua..
bley dpat bunga cm mak lu..


hahahahaha..

Im Single said...

pari, lame tak nampak? ape cer?

pari pari syurga said...

ade jugak insan yang sudi bertanyakan diri gua.. hahaha.

gua dalam posisi merajuk skrg ni..
ade perang dingin dengan *ttuuuuttt*.. hahaha.

Im Single said...

haha.. merajuk baru tgk blog gua. sengal lu.

pari pari syurga said...

gua selalu jenguk blog lu lah..
silent reader je..
hehehhe...



lu yg tak penah jenguk blog gua..


hehe...