Monday, June 15, 2009

En Jamal mmg baik bai. Gua tak tipu...

Minggu ni gua di Shah Alam, meng”all you do is tick”kan branch sana. Tgk apa yang patut, bubuh recommendation yg mcm la gua ni hebat sgt dalam ML, sembang pongpang2 kasi nampak garang.

Lawatan ke Shah Alam memberi gua kesempatan berkenalan dengan Manager Branch, En. Jamal Awal (tentulah bukan name sebenar). En. Jamal Awal adalah seorang tokoh veteran Meibeng.. Menurut beliau, beliau sudah lama berkecimpung dalam bidang perbankan ini sehingga... terlalu lama. Zaman beliau adalah zaman sebelum DOS menjadi perisian computer paling canggih di bumi.

Uniknya En. Jamal Awal, beliau peramah dan baik hati. Tanya lah soalan apa pun, gerenti dia leh jawab. Belum tanye pun dia leh jawab. Contoh soalan yang gua dah tanye kat dia adalah seperti berikut:

Gua: En Jamal, PPE yang ade kat branch ni maintain kat buku HQ ke branch?
En. Jamal: Machine ATM kat sini zaman tok kaduk, aku juga la yang kena tanggung. Mcm2 la diorang ni.

Gua: Machine ATM yang dah lame tu boleh run lagi ke?
En. Jamal: Aku orang lame leh run lagi. Kat rumah aku ade keta lama, insurance dia lame mahal dari keta tu aku rasa.

Gua: En. Jamal, sample loan yang En Jamal approved tu dah ade ke?
En Jamal: Haa.. ko tgk yang ni dulu.Client ni masa nk mintak loan dulu... Byk cite, bukan case yg straight forward.... Bla.. Bla..
Gua: Eh, ni approval En Jamal ke?
En Jamal: Bukan.. ni HQ…
Gua: ....

En Jamal: Dik, ko pandai computer tak?
Gua:.....

Tapi En Jamal mmg baik bai. Gua tak tipu...

3 comments:

Yom Sharina said...

Wat the hell?!!! Tanya soalan gile tak menjawab serupa, mau aku hangin kalau deal ngan client cam ni..aku tak tau mcm mana ko boleh tahan client nih.ewww!

kalau ko nak nampak lagi berwibawa dan pandai BS, biar tampak nan gagah di mata boss, ko tanya la immediate boss ko, he's very the experience!

Days said...

orang tua-tua memang selalu bangga dengan pengalam depa..ape boleh buat..hadiah kan senyuman walau dalam hati hehe geram kot..

Im Single said...

yom: org tua2 yom. org nogoghi.. haha..
dashing: balik gua salam cium tgn bai..