Friday, September 26, 2008

KERJA + RAYA = KERJAYA

Dari tingkap level 21, kelihatan deretan kereta berpusu2 meninggalkan pejabat menuju ke destinasi masing2. Entah ke mana hala tuju nya aku pun xnak ambil tahu. Hujan lebat yang turun sebentar tadi sudah mulai reda.
Hari ini adalah hari jumaat terakhir untuk warga kota sebelum menyambut Aidilfitri. Terasa sayu di hati apabila masing2 mengucapkan Selamat Hari Raya dan bermaaf2an sesama sendiri. Rasa terlerai dosa2 kecil yang pernah berbenak di dada. Lega seketika... Terima kasih juga atas ucapan hari raya daripada sahabat handai bukan islam. I really2 appreciate it. Nanti aku bagi kuih raya eh..
Namun begitu, level 21 masih lagi meriah ngan kelibat warga2 profesional separuh khatam (Me, Zaher and Macha) dan Hantu2 muslim Svs (Kerol, Saoud, Shamsul dan Azad). Masih ade yang belum selesai, macam mane nak balik. Tajuk blog kali ini aku tuju kan kepada mereka yang terpaksa bekerja hingga hujung ramadhan dan juga kepada yang tak dapat cuti langsung. Sabar la ye...
Ucapan khas Selamat Hari Raya untuk:
Keluarga tersayang yang berada di Johor Bahru (Aku sayang korg sampai akhir hayat)
Sahabat2 serumah (paiseh, ches, azri)
Sahabat2 partners in crime (mjie, azri, pak abu, nain, asun, ijad dll)
Seteru2 Spinky Nirrajim (Hantu2 Svs dan yg lain2)
Warga2 melayu belacan yang amat aku hargai (Macha, Zaher, Pjep, Janggut, Jejaka R, Mr Qad, Nordin, Yom, riza, Ena, Kamila dan ramai lagi)
Warga2 karaoke yang ok (yani and the gang)
Sahabat2 puteri Taman ilmu dan Budi (Syai, Jiha, Shera, Mun, Yumna, Malin dll)
Sahabat2 putera Taman ilmu dan Budi (ramai sangat... huhu)
Gadis2 yang pernah aku kenali (..., ..., ..., dan ramai lagi)
Semua muslimin dan muslimat..
Maaf Zahir Batin aku pohon, dari hujung segala ke hujung segala...

No comments: