Tuesday, September 9, 2008

Buka, Bangsar, Bapok vol II

Fuh, Nasi Bukhara Mahbob memang the best in town! Licin 4 pinggan di atas meja. Tiada sisa nasi yang tinggal sempena mnyahut seruan Raja Farah dalam iklan nasi. Ye la, sebutir nasi ibarat setitis peluh petani. Patut lah nasi ni ade rasa masin peluh sikit.

Setelah sepakat , kami bersama bergerak ke counter bayaran. Alamak, kena lalu depan bapok tadi la. Huhu.. seram kambali menerpa. Baru kami bangun, mereka sudah menoleh. Bergerak selangkah... mereka tertumpu. Lagi selangkah.. mereka terpaku. Lagi selangkah.. mereka tersipu. Masing2 tak perasan jalan dah macam model maskulin dengan 3 pasang mata liar meleret manja. Cis, gagahkan juga lah smpai ke counter. Tak kan tak nak bayar kan...

Tiba2 kesepian dijerkah melodi kasar.. "Handsome nak balik...?" (Garau cuba bermanja...)


Wakakaka.... Kami gelak tanpa segan silu. Tapi cuba mengawal volume takut ada yang terasa hina, cuma Zaher yang terlebih melekek, as usual. Aduih...


Ketika sampai di counter, masing2 mula membayar. Sempat berbual dan kami mula memasang plan jahat. Kepala hantunya macam biasa, Zaher..


"Wahai syaitan, kita kena bagi no kat bapok tu dowh.. Kasi layan. No ko Mel?'' Zaher.

"Uih, wak lu. Gile ke hape? Kang dia toron gua, naya gua nak kena bersumpah di padang mahsyar. Macha?" penulis.

"Haaa... Berkeladak la tu. Aku nk jadi semut Hitam yang suci pada Nana si gula Merah. Ko Faiz?" Macha.

"Aku.. Dont la. I swing one way only ma..." Faiz.


"Haaa... Janggut! Ekekeke... Ok2. Cha, kasi aku no Janggut!" Ketua hantu, Zaher.

"Ekekek.... Terbaek. 012 - 57..." Timbalan Terjun Ketua hantu, Macha.


Tangan Zaher pantas mencatit nota di atas kertas. Ewah, laju je tangan. (No Janggut, berserta nota "Please call me, Wan".)


Sebelum beredar, ketua hantu singgah ke meja geng halkum Pussy Cat Doll. Aku dapat melihat Zaher berbual singkat dengan mereka sambil tangan menghulurkan nota. Masing2 menguntum senyuman, kali ini luar biasa lebar. Zaher seperti biasa berjaya mengawal gelak nya, tapi aku tau hanya untuk seminit dua.


Wakakaka.... sepanjang kaki lima bangsar kami terus melekek. Tentu episod ini makin menjadi menarik..

No comments: