Thursday, September 4, 2008

Gadis cantik lagi hot di ofis - Mulakan bicara

Gadis cantik lagi hot di ofis seringkali menjadi perhatian kaum Adam. Tidak kira la ofis mana pun, Islamic atau Convensional, gomen atau swasta (tapi dengar cerita ofis gomen la dahsyat, betul kah?). Yup, diakui seratus peratus inilah natijahnya lelaki. Pantang ade yang cantik lagi hot lalu depan mata, mata pun meleret usha… Sekali pandang kan rezeki. Cuma yang membezakan adalah apa yang terlintas di hati. Yang baik akan cakap “astaghfirullah…” manakala yang kurang baik akan cakap “wallawei…” atau yang atas pagar tidak akan bercakap apa-apa. Aku dikategori yang kedua (terlalu jujur maybe).

Hari ni ade gadis cantik lagi hot baru di ofis aku. Memang hot, cantik nya okay la, not bad. Dari jauh persis primadona dengan skirt kembangnya yang kehitaman. Nampak manis, orangnya mudah tersenyum, nampak mesra. Agak tercabar buaya-buaya GFS apabila sahabat kami, Janggut (nama timangan) kelihatan berbual mesra dengan Junior baru. Cepat, Mesra dan Betul… Dari gaya tangan dan tutur kata Janggut, memang gua bagi anugerah Jejaka Bujang Seminit Dua pada dia.

Credit untuk Janggut! Macam gitu lah ciri-ciri senior yang mesra. Focus penulisan kali ini adalah untuk mengetahui cara-cara berkenalan dengan gadis cantik lagi hot di ofis. Mudah saja, anda boleh lakukan dengan gaya anda sendiri. Berikut cumalah sedikit bingkisan untuk dikongsi agar terbit sikit idea.

1. Cari alasan untuk memulakan perbualan.

1.1 Ade tempat kosong di sebelah gadis cantik lagi hot itu. Setup la laptop anda di sebelahnya.
1.2 Mencari kawan yang duduk dekat dengan gadis cantik lagi hot itu. Pura2 menjadi rajin dan mesra bertegur sapa dengan kawan anda (padahal baru bertembung di tandas ketika sama2 kencing berdiri). Tujuan untuk melihat gadis itu dengan jarak yang lebih dekat, manalah tau penuh pula lubang dari dekat…

2. Memulakan bicara

2.1 Terpandang file orientation for new associate. Kita kan senior yang mesra. “U just joined?”
2.2 Tiba-tiba kita perlukan pen dalam keadaan tergesa-gesa. “Sis, can I borrow your pen for awhile please?” 2.3 Complain tentang kelajuan internet. “ I think the internet a bit slow today, is urs ok?”

3. Memperkenalkan diri

3.1 Perkenalkan gadis cantik lagi hot itu dengan system Sametime (ala2 chatting dalam ofis gitu). Tolong setup untuk dia kalau dia belum tahu lagi. “Ok, u just need to key in your id and your password. U can try ST me now. By the way, u might need my name. Type Z, A, H, E, …”

3.2 Ceritakan tentang selok belok ofis, the working hours, the people. Sekiranya anda senior, gebanglah sedikit luar biasa. Offer pertolongan jika perlu. “If you have any problem, just let me know. My name is Jejaka R”


Mudah kan? We are just trying to be friendly… No hidden agenda. =)

1 comment:

Rizalhardi said...

Hahaha ... ini rupenya tektik korang ...

Nasib selamat aku dah kawin hahahaha...