Wednesday, December 29, 2010

Tirai 2010

Serba ringkas tentang peristiwa-peristiwa penting sepanjang tahun 2010...


Jan 10
- Gua masih bertungkus-lumus kerja setengah mati di Ernst & Young. Jadual balik standard 4am.
- Awek gua dapat kerja di KL (masa ni awek lagi).
- Chezzo bukak salon secara rasmi. VWM sunyi tanpa pelanggan.

Feb 10
- Masih kerja di Ernst & Young. 3/4 mati. Jadual balik kasi up ke 5am.
- Mula mencongak-congak duit untuk membina masjid.
- Valentine's day? Tak sambut.
- Mula attend interview.

Mar 10
- Masih kerja di Ernst & Young. 3stgh/4 mati. Jadual balik kasi up ke 6am.
- Mula aktif attend interview.

Apr 10
- Tender notis 30 hari.
- Hari last di Ernst & Young. Jiwa syahdu...

May 10
- Kerja baru di Malaysia Airlines. Meja besar, balik on time, training ping pong setiap hari.
- Hari-hari ulang alik Wangsa Maju - Subang.
- Balik kerja awek masak. Makan bawah pokok. Hari-hari solat jemaah kat masjid sebab tunggu makanan siap masak.

Jun 10
- Hari-hari ulang alik Wangsa Maju - Subang. Budget mula burst.
- Kena panggil interview. Pergi.
- Rancang untuk tunang.

Jul 10
- Hari-hari ulang alik Wangsa Maju - Subang. Budget mula burst.
- Sambut ulang tahun yang dah 27 kali ulang.
- Kena panggil interview lain. Pergi jugak.
- Tender notis 30 hari.
- Hari last di Malaysia Airlines.... Syahdu.

Aug 10
- Mula kerja di Maybank. Meja kecik pulak.
- Hari-hari naik LRT. Syok jugak. Dah lama tak naik LRT sejak zaman-zaman belajar dulu.
- Puasa. Tadarus kadang-kadang je. Tak sempat khatam.
- VWM terasa sunyi tanpa Prosper.
- Bayar saman ekor.
- Dah tak rajin semayang jemaah kat masjid.

Sep 10
- Dah mula bosan naik LRT.
- Update CV.
- Maybank announce bonus terbaek sepanjang zaman.
- Simpan CV.

Oct 10
- Kena hantar audit kat Indon.

Nov 10
- Pulang dari Indon.
- Bawak family melancong ke Sabah.
- Bertunang.

Dec 10
- Dah tunang.
- Senaraikan azam-azam yang belum tercapai. Senaraikan balik.


Ape jadah gua nye entry ni... Macam takde jiwa. Nanti la gua post yang lain.

10 comments:

h a n i e said...

ceh..jangkit sama paiseh la tu

F A R Y N said...

uik,kat menara ke skang?
rendu nak makan ayam kg kat hawker bawah tu..

Nerzhul said...

steady tak tunggu lame terus tunang. smoga tahun depan terus success.

rosemyn said...

dah macam kronologi pembunuhan je ha.... ekekekek.

slamat tahun baru singular... ;)

ARIPSAMAT said...

rindu EY kot!!...heheheh

Zie said...

eh, kita suka entri ini..sebab kita pon ade feeling nk buat..tetapi, disebabkan sudah ramai yg buat..kita pun jadik taknak buat..

Im Single said...

hanie - haah.. paiseh ade penyakit baru skang.
faryn - haah...
nerzhul - insyallah..

Im Single said...
This comment has been removed by the author.
Im Single said...

rosemyn - selamat tahun baru!
arip - rindu gak dowh...
zie - mcm gitu pulaks..

azrie hafiz said...

Tahniah. Semoga 2011 lebih bermakna. Kepada Mijie terutamanya.