Monday, December 14, 2009

"Resit? Resit ape?"

Gua memandu keluar dari kawasan parking belakang mamak area Raja Chulan. Bukan saje tak berTar, siap ade batang besi keluar masuk. Menguji absorber betul...

Sampai di pondok bayar parking. Gua bayar RM10.50.

Cashier tu sambut..

"Mana resit?" cashier Bangla tu tanya. (slanga bangla)

"Ermmm...? Ya, saya mau resit," gua balas.

"No.. No.. Mana resit?" cashier Bangla tu tanya lagi. (slanga bangla)

"Resit? Resit ape?" gua balas la tanye.

"Resit... Pagi datang masuk. Mana resit?" cashier Bangla tu tanya lagi. Suara dah tinggi. (slanga bangla)

"Mende ko ckp ni? Aku tak faham la.." gua jawab lagi. Gua dah naik hangin.

"Pagi datang masuk. Misti ada. Mana resit?" cashier Bangla tu tanya lagi. (slanga bangla)

"Ya rabbi... Resit mende? Tadi datang takde orang pun kat pondok. Saya masuk la terus. Ni balik baru bayar. Saya sudah bayar, saya mau resit mau claim la." Gua balas.

Dia muka tak puas hati, tapi terpaksa jugak tulis resit untuk gua.

Dia pass resit...

Yang gua tak leh blah dia sempat mengomel...

"Susah cakap orang tada faham..." (slanga bangla)


.


Amboi2...

5 comments:

aripsamat.... said...

gua syak bangla tu rasa ni negara dia...maklumlah...kaum dah ramai...sabar jela

kay karim said...

stujuk ngan arep!!

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

haha...setuju jugak.

Im Single said...

tak setuju. gua rasa dia org brickfield, saje ckp bangla.

paiseh said...

brickfield kan dah darul dhaka skang kn?