Sunday, February 21, 2010

Ini pesen pun ade ke.......

Di perkarangan masjid sentul. Gua dihampiri seorang lelaki berbaju lusuh. Dia wat kening Collin Farrell.
.
"Assalamualaikum. Abang, mintak maaf bang. Saya mualaf baru masuk Islam. Sekarang saya belajar agama dekat Masjid Petaling sana bang. Saya sekarang nak balik Masjid Petaling, tapi duit saya tak cukup. Mintak orang sana sini semua pandang serong.
.
Islam menyeru kite tolong menolong sesama Islam bang. Kite bersaudara dalam satu agama. Saya mintak Allah beri jalan untuk saya dalam Islam. Saya berdoa supaya ditemukan dengan orang yang boleh membantu saudara dalam Islam. Dan harini saya jumpa abang.
.
Abang, saya sekarang nak balik Masjid Petaling, tapi duit saya tak cukup. Mudah2n Allah buka kan hati abang bagi lah sumbangan ikhlas untuk saya bang"
.
"Ok2. Nak berapa ringgit?" Tak sampai hati gua tgk.
.
"Dalam 5 ringgit cukup la bang."
.
Gua bagi duit merah.
.
"Amik lah, duit lebih tu wat makan eh."
.
Dia amik duit, usha gua balik. Wat kening Collin Farrell.
.
"Abang, abang baik hati. Kalu boleh, bagi la lebih sikit bang. Mintak kat orang lain sume tak nak bagi. Mintak Allah buka kan hati abang untuk bantu saudara sesama Islam."
.
.
.
.
Ini pesen pun ade ke.......

11 comments:

kay karim said...

easy money???

leh caya ke org gini??

ezam said...

nampak sangat tektik mcm mat pet..

tapi takpe niat sedekah ikhlas inshaallah berkat.

Mimie.Candy Cane said...

hahaha..ape punye orang daaa...

mesti ko kasi dia lagi seploh hengget sambil dalam hati berkata..

"nasib baik kening lu kening sedey collin farrel"

kan ?
kan?

hanie said...

wa br kena semalam..
wa nk bg..mcm tak berapa nk percaya..
dari pesen menolong secara tak ikhlas..
lebih baik wa kabo wa x dpt tlg dia..


:P

aripsamat.... said...

heheh....tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima...tapi kalo gini gayanye..tangan yg melempang lebih baik dari pipi yg dilempang...heheh

Im Single said...

kay karim, gua rasa dia ni MLM.
ezam, insyallah.. lu hati baik siot.
mimie, gua minat collin farell bai.
hanie, play safe. better. =)
arip, ni pesen guna agama, allah, islam mintak duit. kalu cakap lapar kan lebih telus. gua leh ajak gi pasar maalam.

paiseh said...

kening kolin ferel pun lu dah bulih sesenang terpikat ke..?

Im Single said...

paiseh, kening lu stail avatar pun gua leh terpikat ape...

ct_isyah said...

niat eklas x pe..nnt tuhan balas..

azrie hafiz said...

Selalu pegi Masjid Sentul nampak.
Jangan lupe depan VWM pun ade masejik.

Im Single said...

siti, ikhlas gua jadi separuh.
prosper, mukim masjid gua dah tukar kot. konfius nk buka mane ramadhan nnt.