"Ko tukar MekSis ke Selkom? Ko kena jaga2 la customer service dia bro. Aku dah kena... Frust" kate Nik Paiz suami Rozai yang dah tamat pengajian ijazah lanjutan di sebuah Firma Perakuanan Antarabangsa.
Petang tu jugak gua dapat msg dari Selkom.
"Application anda kena reject. Sila call x xxx xxxx"
Petang tu jugak gua call Selkom.
"No subline encik tak hantar utk tukar service provider. kami dah check mmg takde."
Esok nye gua call lagi Selkom.
"No subline encik tak hantar utk tukar service provider. kami dah check mmg takde. Encik kena gi balik jumpe agent tu."
Gua gi Selkom.
"Kami dah hantar no encik. Tapi mungkin encik ade no subline lain yg tak hantar."
"So, camne nk resolve problem ni."
"Tak tau la cik. Tp itu lah masalah nye."
Gua kena call MekSis.
"Ye encik. Kami confirm encik mmg takde no subline lain. Dan kami pasti encik takde hantar request untuk tukar line. Encik juga tiada amount tertunggak dgn Meksis. Jadi sepatutnye tiada masalah. Terima kasih kerana menghubungi kami." Perfect answer mcm Peter Answer.
Gua tanye awek Selcom tu balik.
"Awak pasti awak dah hantar no saya? Boleh saya tgk list nombor yg awak hantar ke MekSis? Sekiranye application tu pada tarikh 17/8, pada tarikh bile awak akan hantar ke Meksis? Awak ade dapatkan confirmation dari MekSis tak bile awak dah hantar pada diorg? Boleh saya tgk contoh?"
(gua cuba document What Could Go Wrong dan Gain Understanding Of Significant Process untuk memastikan apa yang dipolicy dan diprocedurekan berjalan seperti yg diharapkan)
Dan gua terjumpe sesuatu yg seperti ikan (fishy). Tapi gua malas nak tanye banyak sangat. Sbb gua betul2 nk terberak dah mase tu.
"Tak pe lah. Bile u dah resubmit, please make sure application in dah diproses dgn betul dan tolong update saya k. Sbb saya nk tau status. Saya tak nk tunggu tapi tak tau."
Pastu gua balik. Buat gaya garang dan frust sikit.
1 jam kemudian, gua datang balik. Card sim tadi tertinggal.
2 comments:
kurang phm...sigh...
ape masalahnyer tu? ish
Post a Comment