Wednesday, October 29, 2008

What a coincidence...

Kisah 1:
Semalam ber sms dgn Mdm J. Bertanya khabar, sekadar ingin tahu hal hidup masing2. Mudah2 an masing2 sedang happy dengan haluan hidup masing2. SMS kita berasas dan rasional, sebagai kawan. Tapi jauh di lubuk hati, aku tersangat gembira..
Hari ni aku terjumpa suamimu di KL. TERSENTAP JANTUNG AKU, TERKEJUT. Ingin sekali mahu menegur. Tapi curiga samada salam ku akan dijawab. Cukuplah sekadar memerhati dari jauh. Perasaan bersalah tiba2 muncul, aku tahu kenapa.
What a coincidence... Fewh~
Kisah 2:
Sebulan sudah aku mencari tarikh lahir Ms I. Puas aku menjenguk laman friendster kalau2 tertera anouncement birthday si dia. Niat untuk memberi kejutan sejambak bunga di hari lahir nya nnt. Bukan apa, sebagai timbal balas kejutan kek dan coklat yang kau bagi. Kejutan aku juga adalah untuk melunaskan budi, kerna aku ingin mengundur diri. Sebabnya biar aku sahaja yang tahu. Ini pun atas pandangan sahabat2 yang lebih memahami.
Hari ini aku semak lagi halaman friendster. Tak pernah jemu, seperti biasa. TERSENTAP JANTUNG AKU, TERKEJUT, baru aku tahu tarikh lahir kau jatuh pada hari yang sama dengan Mdm J.
What a coincidence... Fewh~

4 comments:

paiseh said...

what a pity..
hakhakhakhakhak...!!

azrie hafiz said...

Gile ah meskipun body di tempat kerja 24 hours, tapi soul???

Im Single said...

Tubuh ku di office client..
Jari ku di atas keyboard laptop..
Otak ku ligat mengimbangkan angka..
Tapi jiwa ku tak perlu terlibat..
Itulah konsep kerja tak sepenuh jiwa.. Ehehe...

Fikri: Kacaknya! said...

Mdm J? Hehehe.... Mcm dulu2