Saturday, October 11, 2008

Bila Atuk Dah Ade Calon...

"Dah tgk orang nya? Ok tak?"

"Budak nya belajar lagi tu. Cantik atuk tengok orangnye... Lembut.."

"Eh... Amil dah ade kawan ke..? Oh... Abah kate amil takde kawan lagi. Orang mane?"

"Bukan ape... Atuk suka dengan keluarga dia. Diorg semua orang baik2. Lagi pun dekat ngan atuk"

"Nanti fikir2 kan lah ye. Tapi atuk suka kalu amil terima. Sebab dekat dengan atuk..."

Note: Dialog di antara seorang atuk (perempuan) dan cucu yang baik (empunya blog) ini dipetik pada petang hari raya ke-3. Kesudahan cerita ini masih belum ada. Aku terpaksa mencipta satu imaginary girlfren untuk menyelamatkan diri. Ligat minda mencari maklumat dan lidah menuturkan jawapan spontan.

Ade seorg yang terlintas di fikiran aku pada masa itu. Habis latar belakang keluarga nya aku pinjam agar maklumat yang sampai sekurang-kurang nye sedap didengar. Yang penting susur galurnya biar dari Johor, mudah sikit untuk mendapat persepsi natural. Putar sana, putar sini.. Terlepas juga akhirnya... Fewh~

Namun begitu, riak wajah atuk yang agak kecewa menyebabkan aku rasa terharu. Agak sedih kerana aku seolah2 tidak menyokong pilihan nya. Sori tok, cucu mu ini sebenarnya kurang bersedia... Jangan marah ye tok... Peace tok! =)

1 comment:

paiseh said...

wakakakaa.. kena jugak..!!