Thursday, December 1, 2011

Potong stim syahdu. Sori brader....

Kisah mood berada pada hari-hari akhir bersama majikan kini kembali berulang. Meniti hari-hari akhir, banyak masa gua habiskan membaca blog-blog yang kutuk team bola kita, blog-blog indonesia yang kutuk malaysia, blog-blog malaysia yang kutuk indonesia (sampai bila nak habis) serta macam-macam lagi. Tidak lupa juga kisah artis indonesia yang dapat kiss dari david becham ketika beliau hadir untuk menentang timnas indonesia. Gua juga sibuk belajar resepi-resepi masak dari boss gua sementara masih ada kesempatan. Namun begitu, atas dasar professional, kerja-kerja yang masih berlambak nih gua cuba habiskan dengan jayanya sebagai menyahut seruan proper handover.

"Bila hari last bro?"

"Next friday bro..."

.... adalah soalan dan jawapan yang gua terima dan beri hampir 100x kebelakangan ini.


Semalam berlangsung majlis makan-makan yang gua sponsor sebagai rasuah supaya bakal bekas rakan-rakan sekerja sentiasa merindui gua sepeninggalan gua nanti. Sempat juga gua meninggalkan amanat-amanat terakhir yang mengundang syahdu di hati gua sendiri. Sebak yang gua simpan di dada berjaya gua cover dengan berdehem malu-malu sekali sekala. Baru gua tahu, hati gua tidaklah sekeras buah keras. Mungkin lebih lembut dari asam keping yang direbus semalaman.

Hari ini... ramai mengadu sakit perut. Cis... Potong stim syahdu. Sori brader....



2 comments:

Tengkubutang said...

done follow sini no. 106
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang@gmail.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)