Saturday, November 20, 2010

"Kambing la boss...."

"Nasi Beriyani Kambing satu!" Gua jerit order makanan sambil satu jari dicucuk ke langit.

"Siap!!!!!!" Si Mamak menjerit dengan lontaran suara irama Nahwan.

Selang beberapa minit, maka terhidanglah "Beriyani Kambing" di hadapan gua. Mak ai... Dengan lafaz bismillah... Gua memulakan suapan. Aaaaaaaummmmmmm!!!! (Kunyah.. Kunyah... Kunyah...)

Erk.... Ni bukan Kambing. Ni rasa daging ni...

"Abe Mamak, ni kambing ke daging?" Gua bertanya.

"Kambing boss"

"Abe, ni daging beh... Tgk structure tau dah...." Gua.

"Kambing la boss...."

Gua belek-belek daging tu... sah daging!!!
Gua rasa... sah daging!!!
Gua hidu... sah daging!!!

"Abe... Ni daging. Saya selalu makan sini. Saya tau la...." Gua. Permasalahan gua menarik perhatian Tauke Mamak. Tiba mereka bertekak sesama mereka. Yang gua faham cuma 2 perkataan.... Kambing.... Daging...

"Itu memang kambing la boss...." Jawab si Mamak.

Ya Allah hai.... Gua yang sudah hilang selera sebab kena tipu dan tak nak mengaku silap sekadar mengasingkan daging dari nasi. Bukan gua tak boleh makan, tapi gua rasa tertipu.

Selang 5 minit...


"Mamak, beriyani apa ada..." Pakcik masjid.

"Ayam ada... Daging ada...." Mamak.

"Kambing.?" Pakcik masjid.

"Kambing habis..." Mamak.


What!!!!!!

7 comments:

Mimie.Candy Cane said...

errrr...mungkin ko dapat kambing yang last?



*membela mamak :*

Zie said...

erm..pekerja tu dah tertukar daging sbb byk sgt mkn daging so mata dia nmpk daginggggg je semua...

hoho

Im Single said...

mimie - ko geng mamak eh?
zie - gua suspek diorg pakai daging korban.

crsang said...

gua, terus je blah dari situ..nasi pun tak makan..kalo boleh taknak bayar

Nerzhul said...

habis lu bayar kira daging lembu ke kambing?

Im Single said...

crsang - lu mmg ganas.
nerzhul - bayar harga kambing jugak. malas nak gaduh.

Asfandi said...

Salam...
Syukur dapat makan. Tak kisahlah kambing atau Daging kan? Tapi kira baik juga ko ye. Ko tak marah-marah... Itu lah namanya redha kan.. Alhamdulillah...