Saturday, April 25, 2009

Kelibat manusia berambut merah dari bilik

Waktu biasa pulang dari pejabat. Jam di tangan menunjukkan pukul 3.40 pagi. Gua dgn langkah longlai memanjat tangga rumah yg berhabuk bagai ditabur bedak talcum bayi. Sunyi.. sejuk.. sepi.. tapi tak seram.
Selesai basuh muka dan gosok gigi. Gua terus baring, rasa letih dan sengal otak mmg dah jadi selimut tubuh gua dari opis lagi.
Tiba2... Kedengaran bunyi enjin scooter bagai motobot terlepas subuh. Terdengar suara tapak kaki memanjat tangga. Gua mamai...
Kelibat manusia berambut merah di aras dua villa wangsa ceria. Masuk ke bilik depan, mencurigakan. Gua mamai...
Keluar kelibat manusia berambut merah dari bilik. Menuju ke bilik lagi satu. Gaya mcm orang jahat. Gua usha je.. Tak larat.. Sebab gua mamai...
Gua pasang telinga.... BUUUUUUUUR..... bunyi pancutan air. terhenti... kelibat manusia berambut merah keluar dari bilik tadi. Oh.. kelibat tu kencing.
Dalam mamai gua sempat terfikir. Dah kencing pun tak jirus... Musibat punya kelibat... Gua terlena diulit mimpi kerja...

5 comments:

paiseh said...

lu jugak duk kena jirus kan?? memang skuter la mamat tuh!

mrblind said...

sempat lagi tu..hahaa

hanie said...

tu dok ngan org ke ngan beruang..
cenggitu pn ade perangai..
huhuhu

Im Single said...

paiseh: gua nekad xnk jirus. gua nk tambah sukatan. haha...
mrblind: sempat, kencing kat panggilan alam...
hanie: beruang kencing kat pokok kot...

redSeptember said...

iewww... sangat tak senon